Pages

Sunday, December 5, 2010

Nak awet muda


Masa kat kolej dulu, tengah relax² dari tension study, tiba² rumate ku cakap satu petua untuk jadi awet muda.
Masa tu rumateku ni sakit, dia baru balik dari klinik. Ikuti dialog kami ---- 
I - rumate, F - saya

I : F, nak tau tak tadi saya jumpa mak cik ni. Kat klinik.
Tiba² dia tanya " adik nampak mak cik umur berapa? " kat saya.

F : apa awak jawab?? ( dengan nada tak sabar² )



I : saya jawab dalam 35? 39? kat mak cik tu. Pastu mak cik tu senyum.Dia cakap, umur dia sebenarnya 50+ dah. Saya tekejut.

F : ( saya pun terkejut juga masa tu )

I : Dia cakap, nak tau apa rahsianya? lepas solat subuh,  mak cik selalu tadah tangan, dan selawat, pastu tiup kat tangan (yang ditadah tadi) dan sapu dari badan naik ke atas ( sampai muka ).

F : whoaa...petua ni, tq I !!!

saya pun cuba la petua ni. hasilnya amat memberangsang kan. Cuba lah!! =)

No comments:

Post a Comment